6 Mayıs 2014 Salı

Genetik Öğrencisinden Gelen Bir Yazı

  • merhaba. umarım sabredip mesajımı okursunuz çünkü cidden sıkıntılı bir durumdayım ve kafamdaki korkuları yazıp, danışmaya, akıl almaya ihtiyacım var. siz işin fazlasıyla içinde bulunmuş bir mbg mezunusunuz, hayalperest olmayan realist bir insan olduğunuz kanaatine vardım ki kesinlikle çok sert bile olsa realist görüşlere ihtiyacım var.
  • size moleküler biyoloji ve genetik hakkındaki blog yazınız sebebi ile yazıyorum. yazınız bölümü seçtiğimden beridir 3-4 defa farklı zamanlarda farklı vesileler ile karşıma çıktı ve ben gerçeği kabullenmek istemedim, görmezden gelmeye çalıştım, pozitif bakmaya çalıştım ancak buraya kadarmış. *********** üniversitesi 3.sınıf mbg öğrencisiyim ve aşağı yukarı son 5-6 aydır yaşadığım hayattan nefret etme noktasına geldim çünkü gerek sizin yazınızda belirttiğiniz şeyler gerekse benim bölümümde gözlemlediklerim üst üste bindiği zaman tercih döneminde çok vahim bir hata yaptığımı hissediyorum. puanım tıpa yetiyordu ve ailemle, özellikle babamla çok yıpratıcı tartışmalar yaşaya yaşaya inat ederek bu bölümü seçtim. çok bilinçsizce ve ortamdan bihaber şekilde ben kanser çalışacağım vs diye tutturdum. tabi öyle konuşmakla olmuyormuş ki bundan zaten siz bahsetmişsiniz uzun uzun.
    beni kahreden kısma yoğunlaşmak istiyorum. bir sene hazırlık ile birlikte bu bölümde 4.senemi dolduracağım. ve bu 4 sene sonunda kesin olarak anladım ki ben hayat boyu uzun saatler süresince devletin adam akıllı destek dahi vermediği bir alanda çok yoğun çalışmaya, 30lu yaşlarıma kadar hayatımı tam anlamıyla kuramamış olmaya, çok ekstrem olduğunu düşündüğüm bir bilim dalı hakkında aslında bilmekten gurur duymayı umduğum şeyler öğrenirken halk/çevrem tarafından uzaylı gibi karşılanmaya, anlaşılmamaya (bölümümü soranlara mbgdeyim dediğim zaman aldığım absürt tepkileri siz zaten biliyorsunuzdur) ve bütün bunlara göğüs gererken maddi anlamda tatmin olmamaya aldırış etmeyecek kadar idealist değilmişim. 4 seneyi kaybettiğimi düşünmek mideme sancılar girmesine sebep oluyor. bir ilkokulda sınıf öğretmeni olduğumu dahi hayal etsem kat kat fazla mutlu ve huzurlu olurdum diyorum. bırakıp gitmek için can atıyorum ancak aileme bunu nasıl açıklayacağım bilmiyorum. babam işçi ve iki hafta içinde emekli olacak annem ise ev hanımı. onlara yük olmak kabus gibi geliyor zaten bir an önce kendi işimde olmak ve kendi paramı kazanmak arzusu içindeyim ama bırakırsam bu kısa vadede mümkün olmayacak. aileme eh ben zamanında sizi dinlemedim mbg yazdım ama şimdi de pişman oldum haydi beni en az 4 sene daha finanse edin mi diyeceğim? en azından ilk seneden gerçekle yüzleşebilmeyi nasıl da isterdim şu an çok vakit kaybettiğimi düşünüyorum.
    lütfen beni ciddiye alıp fikirlerinizi paylaşın. ben bu bölümü bıraksam ve başka bir bölüm için tekrar sınava girsem nasıl bir durumun içine kendimi sokmuş olacağım sizce? değer mi? değeceğine karar verirsem hiç beklemeden bölümü bırakacağım ve sizin de fikrinize çok ihtiyacım var. veya bırakmayıp buradan devam etsem kendime alternatif yaratabilecek miyim? yaratabileceksem eğer ne yapabilirim acaba? seçenekler konusunda bilgi alabilir miyim? hayat boyu mutsuzluktan saçımı başımı yolarak yaşamaktan çok korkuyorum. bölümümü, öğrendiğim şeyleri çok seviyorum çok keyif verici bir lisans hayatı yaşayabilirdim şartlar böyle olmasaydı ancak gelecek kaygısı hepsini ezip geçiyor.
    eğer buraya kadar okuduysanız cidden çok teşekkür ederim umarım ilgilenirsiniz.
    cevabınızı bekliyorum

12 yorum:

  1. bu arkadas bu yorumu okur mu bilemiyorum ama blog sahibi umarim bu yorumu gorup iletir.

    ben de mbg magduru ve hatta yuksek lisansini da yapmis ve suan genetigin g sini iceren bi is yapmanin hayalini uzaktan yakindan kurmayan bi insan olarak hic bi sey icin gec degil demek istiyorum. 4. sinifi vasat olarak bitirmeye calisirken (sonucta 1 yil kalmisken mezuniyeti de vermenin bi sakincasi yok, cebinde dursun bari) universite sinavina calisip seneye tip icin kasmanin hic bir sakincasi olmaz. Ailen icin anliyorum zor bir durum, ama her turlu ogrenciye burs imkani var bunlardan yararlanirsin hatta siralaman iyi olursa tubitak artik bolum sartina bile bakmiyor diye dusunuyorum ve cok cok iyi burslar veriyor.
    Ailen acisindan da soyle bak simdi mesleginde devam etsen yuzde seksen secenegin akademi olacak, yuksek lisans arti doktora en az 6 yil vakit kaybedip hala bi seyler yapamiyor olman mi yoksa 6 sene sonra doktor cikman mi onlar icin daha iyi? Bence doktor bi cocuklari olacagi icin her halukarda sevinirler. Tabi sen de onlari uzme ilerde ve o surecte bence :)
    Ama suan tip fakulteleri cogaldi ve bi 10 seneye ortalik doktor kaynayacak gibi gorunuyor, bunu da hesaba katmakta fayda var. Suan doktor cikmis olan ve tusa calisiyor olanlar da surekli tipin kotulugunden bahsediyorlar. O yuzden insan ikileme dusuyor.
    Son seneni iyi degerlendir hatta mbg ile alakali olan dallardan dersler al. mesela bilgisayar programlama vs gibi boylece yuksek lisansini bilgisayar muhendisliginde bile yapma sansin olur en azindan mbg nin korkunc ortamindan ve geleceksiz talihinden uzak kalirsin az da olsa. Kimyaya kaymak da iyi bir secim olabilir, nedense kimya daha az belali mbgye gore ve ilerde ilac sektorunde guzel gelismeler olabilir ulkemizde buna hazirlikli olmakta fayda var. henuz benim kadar gec kalmamisken guzel bi karar vermen dilegiyle, sahsen ben bile suan acaba lys ye kassam tipa girer miyim, 35 yasinda mezun olsam bile deger mi okumaya acaba diye dusunmuyor degilim. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. MF3 puanıyla tıptan başka mesleklerde iş yok mu yani?

    YanıtlaSil
  3. Peki mesleki eğitimi turkiye de bitirip sonra yurt dışinda meslegi yaparsak.maaş olarak gelecege katkisi nedir?

    YanıtlaSil
  4. Evet , genetiğin özellikle avrupa da çalışma koşulları ve maaşı nasıldır?

    Avrupa da yüksek lisans alımı nasıl yapılmaktadır?

    YanıtlaSil
  5. Evet , genetiğin özellikle avrupa da çalışma koşulları ve maaşı nasıldır?

    Avrupa da yüksek lisans alımı nasıl yapılmaktadır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogdaki ilk yazida bu konuda benle birlikte pek cok kisinin yorumu bulunuyor. Bunlari incelemeni oneririm.

      Sil
  6. bilimsel araştırmalar için girebilecegimiz tek bölüm tıp mı yani? ( yurtdışındaki araştırmalar için)

    YanıtlaSil
  7. Ne yani ? Bu bölümü okuyan herkes mi pişman ? Bu bölümde kişisel başarı önemli değil mi ? Ayrıca sevgi ve ilgiyle bu bölüm okunursa iyi yerlere gelinmez mi ? (CEVAPLARSANIZ SEVİNİRİM)

    YanıtlaSil
  8. valla bende mbg 1.sınıf öğrencisiyim. arkadaş yorumları yazıları okuyup delirmek üzreyim. gerçekten ben zaten tıp hayaliyle puan yetmezliğinden kendimi mbg ye zar zor adamaya çalıştşm ama 1 haftadır zaten kafam karışık acaba yine mi sınava girsem falan. genetikteki gelecek korkusu zaten beni çıldırtıyor. bir taraftan diyorum yok be zaten virus çıktı illaki Tr de de gelişir bölüm ama diğer taraftanda da ya gelişmezse ya hayatımın yanlışını yaptıysam tercih yapmakla. napcam cidden bilmiyorum artık.

    YanıtlaSil
  9. valla bende mbg 1.sınıf öğrencisiyim. arkadaş yorumları yazıları okuyup delirmek üzreyim. gerçekten ben zaten tıp hayaliyle puan yetmezliğinden kendimi mbg ye zar zor adamaya çalıştşm ama 1 haftadır zaten kafam karışık acaba yine mi sınava girsem falan. genetikteki gelecek korkusu zaten beni çıldırtıyor. bir taraftan diyorum yok be zaten virus çıktı illaki Tr de de gelişir bölüm ama diğer taraftanda da ya gelişmezse ya hayatımın yanlışını yaptıysam tercih yapmakla. napcam cidden bilmiyorum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı durumdayım sen bu yazıyı yazalı 7 ay olmuş ne karar verdin veya karar verebildin mi

      Sil